Dag 7: Yellowstone NP

Dag 2in Yellowstone NP was bestemd voor de noordelijke route. In ieder geval wilden we naar Mammoth Hot Springs, de Grand Canyon van Yellowstone en de Upper en Lower Falls. Het was zaterdag en daardoor extreem druk. De dag ervoor hadden we al file meegemaakt kort na het inrijden van het park via de westelijke ingang. In dit deel is namelijk veel wildlife te spotten, vlak langs de weg en de ernaast liggende rivier. Zo zagen we een American Bald Eagle, een grote bruine roofvogel, een roedel wolven en meerdere elanden.

Mammoth Hot Springs ligt helemaal in het noorden van het park. Het was de rit in ieder geval wel waard. Wederom een prachtig stukje wonder der natuur, die kalkstenen terrassen. Hierna besloten we een by-way te nemen in de hoop toch ergens een beer te kunnen spotten. Een onverharde weg van en aantal mijlen. Altijd spannend, omdat er bij problemen met de auto ook een verzekeringstechnisch probleem zou kunnen ontstaan. Helaas geen beer gespot. Slechts een geraamte van een dier aan de kant van de weg. We reden nog een stukje de vallei in, maar ook hier geen tekenen van een beer. Daarom keerden we om en reden we richting de watervallen waarvoor we gisteren geen tijd meer hadden. Ik kon het wederom niet laten om een wandeling te maken naar een uitzichtpunt onder de Lower Falls. Een niet heel erg lang pad, maar wel steil, waardoor de weg terug toch wel wat pittig was.

The Pines At Island Park

The Pines At Island Park, 3907 Philips Loop Rd, Island Park, ID 83429, Verenigde Staten